Zapraszamy do udziału w dziesiątej, jubileuszowej edycji Międzyszkolnego Konkursu „Ekonomiczny klucz do przyszłości”.
Ekonomia jest jedną z ważniejszych dziedzin życia. To wiedzą wszyscy, którzy mieli kiedykolwiek do czynienia z bankiem, kredytem, akcjami, zatrudnieniem, bezrobociem lub po prostu kiedykolwiek musieli zarabiać i wydawać pieniądze. Czyli…WSZYSCY. Ale czy szkoła właściwie przygotowuje do funkcjonowania w świecie, w którym na każdym kroku podejmujemy decyzje ekonomiczne? Czy uczy racjonalnego gospodarowania zasobami, czasem i planowania? A czy umiejętności te wynosimy z domu?
Szukając metody na propagowanie wiedzy i umiejętności związanych z ekonomią, stworzyliśmy Międzyszkolny Konkurs „Ekonomiczny klucz do przyszłości”.
W trakcie przygotowań do rywalizacji, uczniowie samodzielnie zapoznają się z literaturą wprowadzającą ich w świat ekonomii, odwiedzają polecane przez nas strony internetowe i biorą udział w wykładach przygotowanych przez pracowników Uniwersytetu Ekonomicznego oraz Zespołu Szkół Ekonomicznych w Poznaniu. Nasze działania od lat wspiera także Narodowy Bank Polski oraz Grant Thornton. Tym samym konkurs jest nie tylko okazją do sprawdzenia wiedzy i umiejętności, ale także szansą na spotkanie z autorytetami z dziedziny ekonomii i ciekawymi ludźmi.
Konkurs składa się z etapu szkolnego, międzyszkolnego oraz finałowego. Dwa pierwsze rozgrywane są online. W finale uczniowie przystępują do części teoretycznej oraz praktycznej, w której pracują nad rozwiązaniem zadania problemowego, a następnie muszą zaprezentować swój pomysł komisji konkursowej.
Prowadzony przez nas konkurs w ostatnich latach regularnie znajdował się na liście zawodów i konkursów punktowanych w rekrutacji do szkół ponadpodstawowych.
Przez ostatnich dziesięć lat w konkursie wzięło udział ponad 1500 wielkopolskich uczniów, którzy w ten sposób zdobyli podstawowe umiejętności związane z szeroko pojmowanym praktycznym stosowaniem praw ekonomii. Niektórzy z nich kontynuują swoją przygodę studiując kierunki związane z biznesem, zarządzaniem, marketingiem lub reklamą. Są już nawet tacy, którzy próbują swych sił prowadząc własny biznes. Jeśli przyczyniliśmy się do rozwoju ich zainteresowań to znaczy, że konkurs spełnia swoją misję.