Zapraszamy do zapoznania się z naszą najnowszą publikacją „Nie tylko pierwszy rok. Potrzeby uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji/uchodźstwa w polskiej szkole”, przygotowaną przez zespół specjalistek, nauczycielek i asystentek międzykulturowych.

W publikacji znajdziecie Państwo inspirujące praktyki do pracy z uczniami i uczennicami, którzy niedawno przyjechali do Polski lub są tutaj już dłużej niż rok.

Praktyki te uwzględniają różne potrzeby: psychologiczne i emocjonalne, społeczne, językowe, edukacyjne, tożsamościowe.

Największą barierą w edukacji dzieci z innych krajów jest brak znajomości języka polskiego. Jako nauczyciele i nauczycielki uczycie także języka polskiego, niezależnie od przedmiotu jakiego nauczacie. Dlatego przekazujemy Państwo konkretne wskazówki, jak świadomie wspierać dzieci nieznające języka polskiego.

Dobrej lektury!
dr Izabela Czerniejewska – specjalistka ds. uczniów z doświadczeniem migracji w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu, prezeska Fundacji Migrant Info Point,
Julia Karczewska – ekspertka w zakresie języka polskiego jako drugiego, współpracująca od wielu lat z ODN,  członkini zarządu Fundacji Migrant Info Point

Publikacja w wersji elektronicznej jest dostępna tutaj: https://odnpoznan.pl/pliki/Nie_tylko_pierwszy_rok.pdf

Publikacja została sfinansowana z funduszy International Rescue Committee w ramach realizacji projektu „Strefa relaksu”.