TE12 Nie tylko pierwszy rok - potrzeby uczniów z doświadczeniem migracji/uchodźstwa w polskiej szkole
Adresat: nauczyciele pracujący z uczniem z doświadczeniem migracji i uchodźstwa, w tym nauczyciele przedmiotów oraz nauczyciele języka polskiego jako obcego/drugiego, wychowawcy, psychologowie, pedagodzy
Cele. Uczestnik po zajęciach:
- wie, jakie są potrzeby uczniów z doświadczeniem migracji i uchodźstwa;
- ma świadomość odmiennych potrzeb uczniów z doświadczeniem migracji i uchodźstwa w zależności od czasu pobytu w Polsce;
- zna przykłady dobrych praktyk realizowanych w szkołach w Wielkopolsce.
Współpraca: International Rescue Comitee
Program konferencji:
- Dobre praktyki: potrzeby emocjonalne i psychologiczne
Osoby prowadzące:
Mariola Felczyńska - pedagog szkolna w Szkole Podstawowej nr 1 im. św Jana Pawła II w Kłodawie, doradczyni metodyczna pedagogów szkolnych w CDN w Koninie, od lat udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej i pracuje z uczniami, rodzicami i nauczycielami., wykorzystując elementy metody mediacji i coachingu w budowaniu dialogu, zapobieganiu konfliktów i niwelowaniu barier międzykulturowych w środowisku szkolnym z uczniem polskim, romskim i ukraińskim.
Magda Bagrowska i Maja Heine, nauczycielki świetlicy w SP90 w Poznaniu, prowadzą w szkole “Kącik relaksu”.
-
Dobre praktyki: potrzeby społeczne i tożsamościowe
Osoby prowadzące:
Agata Różańska - nauczycielka języka polskiego w Szkole Podstawowej im. Marii Dąbrowskiej w Grodźcu, doradczyni metodyczna dla nauczycieli języka polskiego w CDN w Koninie, od wielu lat prowadzi zajęcia z języka polskiego jako obcego dla dzieci i dorosłych.
Larysa Pavlovska – asystentka kulturowa w SP10 w Poznaniu, wspiera asystentki kulturowe na comiesięcznych spotkaniach w ODN.
-
Dobre praktyki: potrzeby językowe
Osoby prowadzące:
Joanna Frontczak – nauczycielka dyplomowana; polonistka; glottodydaktyk; doradca zawodowy; doradca metodyczny języka polskiego jako obcego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kaliszu; pracuje z dziećmi cudzoziemskimi w oddziałach przygotowawczych i klasach ogólnych w Szkole Podstawowej nr 18 im. Janusza Kusocińskiego w Kaliszu; zdobyła doświadczenie w pracy z glottodydaktycznej, prowadząc kursy językowe dla dzieci, młodzieży i dorosłych.
Svitlana Marushchak – asystentka kulturowa, nauczycielka przedmiotów przyrodniczych w Ukrainie, pracowniczka ODN w Poznaniu.
-
Dobre praktyki: potrzeby edukacyjne
Osoba prowadząca:
Magdalena Mania - pracuje jako nauczycielka geografii w Szkole Podstawowej im. Janusza Kusocińskiego w Kaliszu oraz nauczycielka chemii w Szkole Podstawowej w Kucharach i Kucharkach; od 2022 roku pracuje z dziećmi z doświadczeniem migracji w oddziałach przygotowawczych.
Termin: 8.03.2024, godz. 14:30-17:30
Liczba godzin: 4
Kierownik:
Izabela Czerniejewska
specjalista ds. uczniów z doświadczeniem migracji,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel.: 618 584 778, tel. kom.: 669 001 148
Szczegóły wydarzenia
Data rozpoczęcia | 08-03-2024 14:30 |
Grupa, termin | Grupa 1: 8.03.2024, godz. 14:30-17:30 |
Symbol wydarzenia | TE12 |
Nazwa kursu | Nie tylko pierwszy rok - potrzeby uczniów z doświadczeniem migracji/uchodźstwa w polskiej szkole |