TE03 Wiosenne inspiracje językowe
Adresat: nauczyciele języków obcych wszystkich etapów kształcenia
Cele. Uczestnik:
- poszerzy wiedzę dotyczącą form aktywizowania uczniów/uczennic oraz utrwalania wiedzy;
- zapozna się z różnymi narzędziami wspierającymi organizację zajęć;
- pozna korzyści płynące z poszerzania treści kształcenia o elementy edukacji medialnej i kulturowej.
Program konferencji
Część wykładowa
10.00–10.10 Otwarcie konferencji
Ksenia Herbst-Buchwald, dyrektor Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu
10.15-11.45 Wykłady
- Perspektywy edukacji dwujęzycznej a kompetencje przyszłości
prof. UAM dr hab. Jarema Drozdowicz
Jaka jest rola edukacji dwu- i wielojęzycznej? Jak postrzegać innowacje edukacyjne w kontekście procesów zmian społecznych, technologicznych i ekonomicznych, rzutujących na formowanie kompetencji uczniów i kształt szkoły przyszłości. W wystąpieniu przedstawione zostaną najnowsze badania dotyczące tzw. przewagi dwujęzycznej, badań z zakresu neuronauki, jak i technologii edukacyjnych. Celem wystąpienia jest wskazanie na kluczowe kierunki innowacji edukacyjnych stosowanych nie tylko w edukacji dwujęzycznej, ale też w innych obszarach działań pedagogicznych. - Edukacja medialna na lekcji języka obcego
Marcin Stanowski
Czy jesteśmy przygotowani, aby być didżejami edukacji i szkolnymi influencerami? Czy mamy stać się kimś więcej niż nauczycielami języka obcego? W wystąpieniu omówione zostaną różne sposoby wychodzenia poza nauczanie podręcznikowe. Jak wykorzystać na zajęciach: podcast, analizę wypowiedzi znanego polityka, instagramową rolkę czy Tik Tok, aby efektywnie rozwijać język i nie trywializować ważnych tematów.
Część warsztatowa
godzina |
Sala 1. |
Sala 2. |
Sala 3. |
12.00–12.45 |
Kreatywne strategie: nauczanie języka obcego i odnawianie wiedzy Prezentacje na temat recyklingu wiadomości na języku angielskim, czyli jak efektywnie utrwalać wiadomości. Druga część dotyczy skutecznego nauczania języka angielskiego. Małgorzata Kuczkowska |
Uczniowska autonomia – praktyczne pomysły i inspiracje na jej budowanie Warsztat inspirujący do budowania autonomii uczniów w kontekście nauczania sprawności językowych. Żaneta Chełmińska Marzena Rosińska |
Nauczycielu, nauczycielko, zrób sobie kawę i pozwól sztucznej inteligencji popracować za Ciebie. Jak z narzędzi AI stworzyć asystenta. Warsztat prezentujący wykorzystanie narzędzi AI do projektowania lekcji i/lub poszczególnych aktywności. Anna Golik-Czarnecka |
12:45-13:30 |
Ewaluacja z klasą! Warsztaty prezentujące praktyczne wykorzystanie metod aktywizujących do ewaluacji zajęć. Katarzyna Mielcarz Agnieszka Rączka |
Nauczycielu, nauczycielko, zrób sobie kawę i pozwól sztucznej inteligencji popracować za Ciebie. Jak z narzędzi AI stworzyć asystenta. Warsztat prezentujący pomysły na wykorzystanie narzędzi AI do projektowania całych lekcji i/lub poszczególnych aktywności. Anna Golik-Czarnecka Ewa Górczak |
Egzaminacyjne sekrety wypowiedzi pisemnej Warsztat omawiający rozwiązania organizacyjne i metodyczne pomocne w efektywnym przygotowaniu uczniów do tworzenia wypowiedzi pisemnej na egzaminie ósmoklasisty Joanna Kubisiak
|
13:30-14:15 |
Ewaluacja z klasą! Warsztaty prezentujące praktyczne wykorzystanie metod aktywizujących do ewaluacji zajęć. Katarzyna Mielcarz Agnieszka Rączka |
Kreatywne strategie: nauczanie języka obcego i odnawianie wiedzy. Prezentacje na temat recyklingu wiadomości na języku angielskim, czyli jak efektywnie utrwalać wiadomości. Druga część dotyczy skutecznego nauczania języka angielskiego. Małgorzata Kuczkowska |
Egzaminacyjne sekrety wypowiedzi pisemnej Warsztat omawiający praktyczne rozwiązania organizacyjne i metodyczne pomocne w efektywnym przygotowaniu uczniów do tworzenia wypowiedzi pisemnej na egzaminie ósmoklasisty Joanna Kubisiak |
Informacje o prowadzących
- Prof. UAM dr hab. Jarema Drozdowicz – Wydział Studiów Edukacyjnych UAM, Zakład Edukacji Wielokulturowej i Badań nad Nierównościami Społecznymi. Pedagog, antropolog i socjolog edukacji. Członek Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, Polskiego Towarzystwa Religioznawczego, Polskiego Towarzystwa Pedagogiki Porównawczej, International Union of Anthropological and Ethnological Sciences. W swoich badaniach zajmuje się problematyką związaną z różnorodnością kulturową i językową, procesami tworzenia się nowych form wspólnot kulturowych, procesami migracyjnymi i polityką wielokulturowości w kontekście edukacyjnym.
- Marcin Stanowski – nauczyciel języka angielskiego, psycholog, wykładowca i trener nauczycieli, organizator konkursów krasomówczych, chętnie dzieli się wiedzą, jak na lekcji języka obcego uczyć myślenia krytycznego, kwestii globalnych i radzenia sobie z mową nienawiści i fałszem w mediach. Na co dzień nauczyciel I LO w Wołominie oraz aktywny trener Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Angielskiego IATELF Poland.
- Katarzyna Mielcarz, Agnieszka Rączka – doradczynie metodyczne nauczycielek i nauczycieli języka angielskiego w ODN w Poznaniu; nauczycielki w szkołach podstawowych, entuzjastki nauczania przyjaznego mózgowi.
- Żaneta Chełmińska, Marzena Rosińska – doradczynie metodyczne nauczycielek i nauczycieli języka angielskiego w ODN w Poznaniu; nauczycielki w liceum ogólnokształcącym oraz pasjonatki metody projektu na lekcjach języka obcego.
- Natasza Knop-Wrzalik, Joanna Kubisiak – doradczynie metodyczne nauczycielek i nauczycieli języka angielskiego w CDN w Pile i ODN w Kaliszu; nauczycielki z doświadczeniem w pracy na różnych etapach kształcenia.
- Małgorzata Gralewski, Małgorzata Kuczkowska – doradczynie metodyczne nauczycielek i nauczycieli języka angielskiego w CDN w Koninie; nauczycielki szkół podstawowych, doświadczone egzaminatorki egzaminu ósmoklasisty i maturalnego; autorki publikacji w Konińskim Kurierze Oświatowym.
- Anna Golik-Czarnecka, Ewa Górczak, Jolanta Perczak – nauczycielki konsultantki w placówkach doskonalenia nauczycieli w Poznaniu i Lesznie oraz nauczycielki języka angielskiego w szkołach ponadpodstawowych: technikum, liceum ogólnokształcącym oraz w programie Matury Międzynarodowej (IB-DP).
Miejsce: Międzynarodowe Targi Poznańskie pawilon PCC, poziom 1 (tam, gdzie Sala Ziemi), wejście wschodnie, od ul. Głogowskiej
Termin: 9 marca 2024, godz. 10:00–14:15
Liczba godzin: 7
Kierownik:
Anna Golik-Czarnecka
nauczyciel konsultant ds. nauczania języków obcych,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel.: 618 584 776, tel. kom.: 505 582 452
Szczegóły wydarzenia
Data rozpoczęcia | 09-03-2024 10:00 |
Grupa, termin | Grupa 1. 9.03.2024, godz. 10:00-14:15 |
Symbol wydarzenia | TE03 |
Nazwa kursu | Wiosenne inspiracje językowe |