Projekt ma na celu zajęcie się kwestiami zdrowia psychicznego jako rosnącym wyzwaniem dla nastoletnich uczniów w Niemczech i Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem dorastających dziewcząt, które, według przeprowadzonych badań, gorzej radzą sobie z okresem dojrzewania. Działania realizowane w ramach projektu przez partnerów ukierunkowane są na profilaktykę, ochronę i wsparcie dzieci z problemami psychicznymi.

Cele: 

  • Zwiększanie wiedzy i świadomości na temat problemów związanych ze zdrowiem psychicznym oraz sposobów ich rozwiązywania zarówno przez uczniów, jak i nauczycieli.
  • Promowanie bezpiecznego, stabilizującego i integracyjnego środowiska dla uczniów, którzy doświadczyli niekorzystnych doświadczeń w dzieciństwie.
  • Tworzenie przestrzeni do relaksu, uważności i uczenia się społeczno-emocjonalnego oraz dobrego samopoczucia młodzieży w szkołach.
  • Zaangażowanie nauczycieli i opiekunów w promowanie bezpiecznego środowiska dla nastolatków w szkole i w ich domach.

 

Działania w ramach projektu w Polsce:

  • Organizacja grupy wsparcia dla dziewcząt w jednej ze szkół ponadpodstawowych
  • Utworzenie stref relaksu (kącików) w 3 szkołach ponadpodstawowych w Polsce i 1 szkole w Niemczech
  • Szkolenia w zakresie metodologii kącików w szkołach biorących udział w projekcie (6 nauczycieli i 5 uczniów z każdej szkoły biorącej udział w projekcie)
  • Utworzenie polsko-niemieckiej Rady Młodzieży (AAB) – ciała doradczego dla konsorcjum
  • Wymiana wiedzy i doświadczeń między partnerami konsorcjum

 

Termin realizacji projektu: styczeń 2025 r. - grudzień 2026 r.

Konsorcjum projektu: IRC Germany (lider), ODN w Poznaniu, IRC Polska, Mental Health Initiative.

Finansowanie: Projekt dofinansowany przez Unię Europejską.

Dofinansowano z funduszy UE

 

Młodzieżowa Rada Doradcza

Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.