WR29 Scratch – programowanie przez zabawę
Adresat
nauczyciele pracujący w szkole podstawowej
Cele, po zajęciach uczestnik:
- tworzy gry i programy w Scratchu;
- potrafi zastosować w programie zmienne, pętle, instrukcje warunkowe;
- umie modyfikować środowisko graficzne Scratcha;
- zarządza projektami uczniowskimi.
Treści
- Środowisko programowania Scratch
- Typy bloczków w Scratchu
- Zasady tworzenia programów
- Zmienne, pętle, instrukcje warunkowe
- Środowisko graficzne Scratch
- Zarządzanie klasami uczniowskimi i projektami
- Tworzenie gier i programów w Scratchu
- Rozwiązywanie problemów przy pomocy Scratcha
- Przykłady programów i scenariuszy zajęć
- Portale z materiałami i środowiskami programistycznymi
- Programowanie robotów
Zajęcia prowadzone trybem mieszanym: 10 godzin zajęć stacjonarnych i 3 godziny zajęć zdalnych.
Liczba godzin: 13
Autor programu: Tadeusz Nowik