WR41 Z eksperymentami chemicznymi i biologicznymi przez podstawę programową dla klas VII i VIII
Adresat
nauczyciele biologii i chemii uczący w klasach VII i VIII
Cele, po zajęciach uczestnik:
- umie wskazać rolę i znaczenie planowania w organizacji pracy;
- potrafi korzystać z podstawy programowej, ramowej siatki godzin do konstruowania zajęć z wykorzystaniem eksperymentów i doświadczeń przyrodniczych;
- umie konstruować scenariusz zajęć i kartę pracy dla ucznia;
- potrafi wskazać korelację między biologią a chemią;
- umie adaptować publikowane lekcje do zaplanowanych działań swoich i ucznia;
- korzystać z zasobów sieciowych dotyczących eksperymentów, doświadczeń, obserwacji
Treści
- Wykorzystanie podstawy programowej, ramowej siatki godzin do konstruowania planu pracy z zastosowaniem eksperymentów i doświadczeń przyrodniczych
- Bloki laboratoryjne na godzinach lekcyjnych i pozalekcyjnych - realia szkolne
- Korelacja między biologią a chemią
- Przykładowe zajęcia laboratoryjne dla 10-osobowej grupy uczniów
- Scenariusz zajęć a karta pracy dla ucznia
- Doświadczenia laboratoryjne z biologii, chemii, wg podstawy programowej realizowane w klasach VII i VIII
- Pakiet prostych doświadczeń przyrodniczych
- Sposoby adaptacji publikowanych lekcji do zaplanowanych działań nauczyciela i ucznia na lekcjach chemii i biologii
- Zasoby sieciowe eksperymentów, doświadczeń, obserwacji
- Literatura anglojęzyczna z przepisami na eksperymenty, doświadczenia, obserwacje
- Ewaluacja zajęć
Liczba godzin: 4
Autor programu: Katarzyna Polonis – Borodynko, Renata Ziomek