DA10 Czytanie popkultury
Adresat
nauczyciele języka polskiego w szkole podstawowej (kl.VII i VIII) oraz w szkole ponadpodstawowej
Cele, po zajęciach uczestnik:
- potrafi operować szeregiem podejść do tekstu nazywanego popularnym;
- łączy treści programowe nauczania z wybranymi treściami wygenerowanymi przez współczesny przemysł rozrywkowy; wykorzystując je jako dydaktyczne konteksty dla omawiania zagadnień historycznych, literaturoznawczych, filmoznawczych;
- rozwija kompetencje odbiorcze uczniów poprzez kulturową interpretację tekstów kultury popularnej.
Treści
- Definiowanie kultury i popkultury oraz przygotowanie mapy dydaktycznie konstruktywnej intertekstualności
- Analiza wybranych popularnych fabuł o dojrzewaniu w kontekście edukacji szkolnej
- Ukazanie kulturowej istotności filmów gatunkowych, komiksowych fabuł oraz powieści dla młodych oraz ich znaczenia w procesie konstruowania tożsamości młodego człowieka
Liczba godzin: 12
Autor programu: dr Marcin Jauksz